Jag är inte ensam......

När jag fick reda på att jag inte kunde få barn och att jag hade hamnat i ett för tidigt klimakterie så kände jag mig väldigt ensam, det har gått tre år nu och jag är definitivt inte ensam :) Första tiden så googlade jag runt väldigt mycket och såg att det hände andra också, men det hjälpte ju inte mig så mycket just då. Av en slump så råkade jag hitta en tjej som är i precis samma situation som jag är, jag började läsa hennes blogg och efter ett tag så mailade vi varandra med jämna mellanrum. Vilken lycka!!! Inte att hon behövde gå igenom samma sak som men att få lov att ventilera med nåon som förstod PRECIS vad jag pratade om. Och vet ni vad? Efter ett tag med mailande så träffades vi och det är verkligen världens goaste och finaste tjej och roligt hade vi också ;) Kändes som om vi hade känt varandra alltid, det var så naturligt och jordnära på något sätt. Jag hoppas verkligen att jag får behålla henne i mitt liv och att vi kan följas åt. Nu följer jag några olika bloggar som handlar om äggdonation så man vet ju om att andra där ute kämpar varje dag med samma som jag kämpar med så ensam om detta är jag inte ;-) Sen utan min man vet jag inte vad jag hade gjort, han är där verkligen i vått och torrt. Jag har även en helt suverän vän som har hjälpt mig igenom allt och då menar jag allt!! Det hon har gjort för mig det är jag henne evigt tacksam för. Har haft och har ett fantastiskt stöd av både familj och vänner som följer med oss i denna resan och det känns otroligt tryggt :) Så ensam det är jag inte....


Kommentarer
Äggmadame

Är det mig du menar? :)

Så himla roligt att du börjat blogga! Nu blir jag motiverad igen! :)

Och ses, det ska vi göra snart igen. Med din bulle växandes i magen!



Stor puss och kram! :)

2012-02-06 @ 21:03:46
URL: http://aggmadame.blogg.se/
K

Nej ensam är du inte! Självklart tråkigt att du behöver gå igenom detta precis som jag. Men roligt att hitta din blogg. Jag kommer att följa din resa och hoppas att ägggdonationen ger fint resultat! :)

2012-02-06 @ 21:40:36
URL: http://alltinggar.blogspot.com/
nenne

Självklart är dig jag menar äggmadame :-) så roligt att fu känner dig motiverad till att börja blogga igen, har saknat dig ju! Längtar tills vi ses igen. Kram på dig

2012-02-07 @ 20:15:12
URL: http://villsagarna.blogg.se/
nenne

Tack så mycket till dig K. Jag ska följa din blogg också!! Har redan varit inne och läst massor:-) ett stort lycka till på vägen, håller tummarna på att väntetiden går smidigt :-)

2012-02-07 @ 20:22:28
URL: http://villsagarna.blogg.se/
ekke

Visst är det underbart när man träffar någon som är i samma situation. För två år sedan började jag träffa några tjejer som var i samma situation som oss. Det var fantastiskt att få prata av sig någon gång per månad. Den ena tjejen träffar jag fortfarande, med makar och utan. De har en underbar liten prins nu :)



Hur går det? Har du varit på UL ännu, känner du några biverkningar? Jag började ju med hormonerna härrom dagen och är lite orolig över hur jag kommer att må. Jag har mått helt ok vid våra första ivf:er, men detta är ju inte samma sorts hormoner.



Kram ekke

2012-02-08 @ 18:45:01
URL: http://enfamilj.blogg.se/
Eva

Bra blogg. Hur vet man att man har hamnat i ett för tidigt klimaterie? Ser de det på testerna?

Kram

2012-02-20 @ 09:34:13
URL: http://alltombrollop.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Villsågärna

Här kommer jag att skriva om vår väg till vårt barn. Har precis påbörjat vårt första äggdonationsförsök nu och har även ställt oss i kö för adoption.

RSS 2.0