Denna eviga väntan....

Det känns så iallafall, som en evig väntan....
Jag vet ju om att den är slut på måndag men dagarna sniglar sig verkligen fram!!
Jag är väl fortfarande rätt så positiv till att detta ska gå vägen men ibland sviktar det.
Då slits man mellan tankar som att varför skulle det lyckas för oss? sen är man helt övertygad i nästa stund om att det kommer gå vägen, känner sig lite schizofren emellanåt ;-)

Jag har en liten undran bara??
Hur hanterar era män allt detta med barnlöshet, ivf, äggdonation,adoption?
Min man är den eviga optimisten och lever efter att det löser sig!!
Visst är det kvinnan som genomgår det mesta i form av behandlingar och sånt så det tär ju självklart mer på oss. Men all den här väntan och ovissheten drabbar ju dom också. Blir det några barn? Hur blir det barn? När blir det barn?
Missförstå nu inte mig för jag är extremt glad över att min man är den ständiga optimisten men man måste väl också vara realist ibland eller?
Bara lite tankar så här en onsdagskväll ;-)


Kommentarer
Johanna

Hej!



Min man är precis likadan. Och ibland är det lite jobbigt då man kan behöva få ventilera sina tankar utan att alltid få svar "det kommer lösa sig". Jag ruvar nu och min oro för att mensen ska komma besvaras alltid med "det gör den inte" vilket ju han inte kan veta men är helt säker på.

2012-02-22 @ 19:44:55
nenne

Så då är det inte bara min man som är den ständiga optimisten då ;-)

Är det ivf ni gör?

Lycka till med ruvningen!!

2012-02-22 @ 20:03:51
URL: http://villsagarna.blogg.se/
Johanna

Nej det verkar som om vi har lika optimistiska män :-)

På gott och ont.



Det är ivf/icsi vi gör, vårt andra fullständiga (fick avbryta det första försöket).



Lycka till själv :-)

2012-02-22 @ 20:07:41
ekke

schizofrenin känner jag väl igen, det kan svänga på 30 sekunder, från att det är klart att det gått bra till att tro att man aldrig kommer att lyckas.



Det ligger säkert i kvinnans natur att vara lite mer orolig :). För mig handlar det mycket om att skydda mig själv när och om ett eventuellt misslyckande. Mannen har hela tiden varit mer optimistisk än mig och vill ta en sak i taget - jag vill diskutera allt ;)



Jag har en känsla att det kommer bli trevliga besked på måndag!!!

2012-02-22 @ 20:19:04
URL: http://enfamilj.blogg.se/
nenne

Oj vad jag hoppas att din känsla stämmer ekke ;-) När är det ni har testdag?

2012-02-22 @ 20:21:23
URL: http://villsagarna.blogg.se/
ekke

fredag nästa vecka, 9 dagar kvar.

2012-02-22 @ 20:49:37
URL: http://enfamilj.blogg.se/
Äggmadame

Fina du! Ni är starka tillsammans! Och självklart blir det ett härligt PLUSS på måndag!

Stor kram!

2012-02-22 @ 21:50:26
URL: http://aggmadame.blogg.se/
nenne

Tack för allt stöd:-) känns skönt att så fina människor hejar på oss!!! Stor kram till er

2012-02-22 @ 22:02:49
URL: http://villsagarna.blogg.se/
Knyttet

Här kommer en värmande kram!!! Det ska gå bra på måndag!!!!

2012-02-22 @ 22:24:48
ekke

kan inte kommentera inlägget ovan:



Det låter ju som jättelovande symptom :)



Vi har tjuvtestat båda gångerna, men det är inget jag rekommenderar, även om jag vet med mig att vi kommer göra det igen ;)



Om man får negativt test så är det lite jobbigt, det är roligare att fortfarande ha lite hopp. Samtidigt så kan smällen bli hårdare om det via blodprov visar negativt. Det är inte jättekul att ringa och prata med en sköterska som ger domen om den är negativ i alla fall :)



Håller tummarna att tiden går snabbt till måndag.



Kram

2012-02-23 @ 19:24:48
URL: http://enfamilj.blogg.se/
nenne

Åhh hoppas du har rätt ekke 😊



Jag undrar om det är så att man inte kan kommentera vissa inlägg för att man har bloggar från mobilen??



Jag håller mina tummar för att er testdag kommer fort!!



Kram

2012-02-24 @ 05:16:27
URL: http://villsagarna.blogg.se/
Ekke

Ja, tyvärr verkar det som att mobilinläggen inte går att kommentera. Jag har i efterhand gått in och ändrat i inställningarna på inläggen. Lite irriterande.



Är nyfiken på hur det är med dig, bara några dagar kvar nu!! Har ni beslutat om ni ska testa innan? Dvs. Har du övertalat mannen?



Jag har viktiga saker pågående i veckan så jag kommer antagligen inte att testa innan. Ett negativt test gör ju inte humöret på topp direkt. Kanske blir det ett test på fredag morgon innan jag åker till RMC, sedan en dag hemma för att vänta på resultatet, jag vill inte vara på jobbet denna gång. Det har jag varit de två andra, och det var ingen vacker syn ;)



Hoppas ni kan njuta lite av helgen



Kram

2012-02-25 @ 15:12:09
URL: http://enfamilj.blogg.se/
nenne

Det är ok med mig förutom att den dryga väntan tär på mig nu:-( vi har inte tjuvtestat och tänker nog inte göra det heller. Vi vill försöka hålla oss till på måndag;-) går se hur det går med det;-) ny börjar det ju närma sig för er också ju. Kommer fu testa på morgonen innan du åker till rmc? Det har jag funderat lite på att göra.



Kramar

2012-02-25 @ 22:06:04
URL: http://villsagarna.blogg.se/
ekke

EN DAG KVAR!!!!! :D

Så spännande, jag har fortfarande positiva känslor för ert resultat!!

Ni kommer finnas i mina tankar i morgon! Du måste uppdatera bloggen i morgon, eller maila mig ;), det är olidligt spännande.



Jag kommer nog att testa på fredagsmorgonen, om jag inte fått mens innan dess..och just nu är jag övertygad om att jag inte ska testa någon dag innan, ska bara försöka komma ihåg det på onsdag och torsdag morgon!



Kram

2012-02-26 @ 09:22:40
URL: http://enfamilj.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Villsågärna

Här kommer jag att skriva om vår väg till vårt barn. Har precis påbörjat vårt första äggdonationsförsök nu och har även ställt oss i kö för adoption.

RSS 2.0