Tänkte ta allt från början i stora drag!!


Jag är en helt vanlig tjej som ska fylla 30 i år och har precis gift mig med mannen i mitt liv ;)

Jag backar bandet till hösten -08.
 Jag var singel och hade gått på p-piller i många år, anledningen var som för många andra.
 Mycket mens och mycket mensvärk och då fick/får man p-piller.......kanske inte alltid så bra :(

Iallafall så började jag fundera på om jag skulle sluta ta dom ett tag, hade ju ändå ingen partner då.
Sagt och gjort. Slutade ta dom och redan samma vecka började jag må "konstigt".
Fick värmevallningar, svettningar och kunde inte sova på nätterna.
 Och mensen kom inte som den skulle så jag ringde till gynekologen som sa att det var fullt normalt och jag skulle avvakta ett tag till och ringa igen om den inte kommit.
 Ringde efter ett bra tag igen och fick en tid, prover togs och de sa att det säkert inte var något allvarligt och att de skulle återkomma när de hade fått svaren.
Januari -09 cyklade jag ifrån jobbet bort till mottagningen för att få provsvaren, det visade sig att bli den värsta dagen i mitt liv.
Läkaren berättade att jag hade gått in i ett för tidigt klimakterie (jag var 26) och att jag aldrig skulle kunna få biologiska barn!
Hela min värld rasade!! Högsta önskan i mitt liv har alltid varit att få barn.
Halvåret som följde var mörkt, mådde riktigt dåligt..... men hade att fantstiskt stöd från familj och vänner!

Sen träffade jag min nuvarande man som är världens mest underbara människa!!
Jag fick börja förhållandet med att berätta min historia och ge honom valet att fortsätta eller dra sig ur...
Självklart valde han att vi skulle fortsätta :) Vi flyttade ihop, ställde oss i kö till äggdonation och gifte oss.

Nu har vi precis påbörjat vårt första försök med äggdonation. Jag har börjat så nätt med att ta vitaminer och sprayar med nässpray, om ett par veckor är det dax för insättning :)

Skriver mer en annan dag om hur vi kom fram i kön med hjälp av korsdonation.

Är det något ni undrar över så bara fråga :)


Kommentarer
ekke

Härligt att ni är på gång!! Håller tummarna för att det ska gå vägen. Börjar själv med Progenyl, eller vad det nu heter, så fort mensen behagar att dyka upp - till helgen förhoppningsvis.



PS. går vi kanske i samma a-grupp?



(Försökte kommentera något av de andra inläggen, men det gick inte)

2012-02-01 @ 22:35:21
URL: http://enfamilj.blogg.se/
ulrika

Hej!



Hittade din blogg.... känner igen mig, jag gick in i klimakteriet som 30åring. Tyvärr blev vi avråddda att gå igenom äggdonationsbehandling, så nu har vi äääntligen efter mycket väntan och jobb.... fått skicka in våra papper till Sydkorea, så nu har en annan slags väntan startat.



Skickar en styrke kram!

2012-02-02 @ 14:45:44
Sandra

Känner igen mig i din berättelse fick samma fasansfulla besked i somras 29 år gammal. Vi bestämde oss för äggdonation och sedan är det bara till att vänta, så det är där vi är nu den långa väntan på någonting stort. Hoppas allt går bra för er, håller tummarna!

2012-02-02 @ 18:57:24
nenne

Vad kul att du hittae hit, det är ju inte jätteofta man får prata med folk i vår situation.

Får man lov att fråga varför ni blev avrådda att prova äggdonation? Grattis till att ni har skickat era papper och att ni ska adoptera!!



Kram tillbaks

2012-02-03 @ 17:25:27
URL: http://villsagarna.blogg.se/
nenne

Förra kommentaren var till Ulrika, det missade jag att skriva ;-)

2012-02-03 @ 17:27:03
URL: http://villsagarna.blogg.se/
nenne

Till Sandra:

Får man fråga hur länge ni har stått i kö? Står ni också i kö här i Malmö?

Håller tummarna för att det ska bli en kort väntan för er!!

2012-02-03 @ 17:29:30
URL: http://villsagarna.blogg.se/
Ulrika

Läkaren avrådde oss av medicinska skäl, jag är opererad flera ggr i magen och läkaren trodde det skulle bli svårt pga detta. Då bestämde vi oss för adoption, hade tänkt på det även innan.



Om det blir adoption för er del, vad har ni tänkt för land? Står ni i kö i någon förmedling?



Mvh Ulrika



2012-02-07 @ 20:49:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Villsågärna

Här kommer jag att skriva om vår väg till vårt barn. Har precis påbörjat vårt första äggdonationsförsök nu och har även ställt oss i kö för adoption.

RSS 2.0